söndag 6 januari 2008

Fem

Igår var vi på Olearys och roade oss. Eller rättare sagt jag roade mig och min sambo led för hon hatar bowling. Men när det var dags för mat blev hon lite gladare och tur var väl det..

Vi åt gott, kanske lite för gott men det gjorde inte så mycket för min del eftersom dagens träning bestod av fem timmar distans på cykeln.

För att utnyttja dygnets ljusa timmar hade jag idag ställt klockan på 06:30. Efter en ordentlig frukost kom jag iväg vid 07:50 vilket kändes skönt. Jag körde upp mot Holm via små grusvägar och till en början var allt frid och fröjd. När jag började närma mig Holm var vägarna bitvis oplogade så det blev rätt våldsam körning. När jag kom upp till holmsjöändan betalada dagens hårda arbete av sig direkt. Där stod tre rådjur och tittade på mig. Slängde upp mobilkameran och förevigade ögonblicket medan jag cyklade förbi, se filmklipp ovan.

Väl framme vid Holm var det snabbpaus för intag av ett stycke energikaka och en mun vatten. Då jag vände och trampade hemöver märkte jag varför det gått så lätt hela vägen hemifrån. Jag hade haft medvind. Det blev en hård tur hem, med rejäl motvind och snöfall. Mot slutet såg jag knappt vägen och det var rejält tungt att trampa i snön. Dagens pass på fem timmar är nog bara att lägga till handligarna. Förhoppningsvis har man blivit en smula hårdare.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Unknown sa...

All hårdhet vunnen under passet försvann med den glassen...
Jag var också där och briljerade med mitt fantastiska bowlande...

Rickard Mattsson sa...

Japp, jag satsar på att vara fetast och mjukast under 2008. ;)