torsdag 31 januari 2008

Belöning

Att träna hårt och målmedvetet är inte helt lätt. Vissa dagar kan det verkligen kännas surt och vissa dagar kan det kännas helt underbart och skönt att träna. Jag vet inte riktigt hur andra motiverar sig själv men jag brukar använda olika former av belöningar för att tvinga mig igenom ett annars olidligt träningspass. Nu snackar vi ju inte de vanliga formerna av belöning såsom sprit, droger, godis och sex utan jag är mycket enklare än så. Idag tex. körde jag ett hårt pass på gymmet och sedan var belöningen en stor tallrik med spaghetti och köttfärssås.

/Rickard Mattsson

5 kommentarer:

Tom sa...

Ja, livet behöver inte vara mer komplicerat än så!

Anonym sa...

Mat funkar som belöning för mig med! Kan tänka på en god middag när jag flåsar i motionsspåret. :-)

Rickard Mattsson sa...

Ja där ser man, jag är inte ensam att använda denna metod.

Miike sa...

Jag tycker du nog äter lite för mycket, jag brukar alltid straffa mig själv.. funkar bra det också

Rickard Mattsson sa...

Att straffa kroppen har jag redan provat. För mig funkar inte det så bra.