måndag 15 oktober 2007

Helgens strapatser

I helgen var jag vän med skogen alla dagar. På lördag sprang jag ett kort och hårt pass i terräng direkt efter frukost. Efter passet tog jag och sambon på oss vandringskängor och gick ut i skogen och åt lunch; mycket trevligt!

På söndag tog jag en tur i leran med min MTB och njöt hela vägen. Gav mig av direkt efter frukost och var relativt ensam ända tills slutet på passet då jag mötte några hundägare och pensionärer som var ute och vandrade runt i skogen. Kul att folk hejar och ser glada ut då man kommer och dundrar fram på cykel i skogen.

I helgen var det även premiär för cykling i snö. På höjderna i skogen låg snön kvar som föll under torsdagen. Hösten kom verkligen fort i år men jag hoppas att det dröjer ett tag innan snön lägger sig över vårt avlånga land.

En sak som jag upptäckt nu är hur pass mycket trevligare det är att cykla i skogen under hösten. När man kör landsväg får man tampas med väder och vind under denna årstid men då man bökar runt i leran är man ständigt skyddad och slipper mycket av detta obehag.

Variation förnöjer...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: