onsdag 27 januari 2010

Snö


Jäklar vad det snöat idag. När jag skulle hem från jobbet var det 20 cm snö på bilen. Höll på att köra fast redan på jobbets parkering. Vägen hem gick bra men sedan blev det tvärnit 50 meter hemifrån. Bilden ovan är tagen precis då jag klev ur bilen. Snön var så djup att dörren tog i då jag öppnade den. Fick sedan gå hem, skotta garageuppfarten, äta mat, gå ut igen och skotta fram bilen, köra rally runt kvarteret så jag kom uppifrån istället mot huset och vips så stod gokarten i garaget. Idag skulle man haft nåt mer manligt fordon...

Medans jag höll på med mina projekt så körde minst tre grannar fast på vägen. Dom gick då hem och hämtade spadar och snökedjor för att lösa problemet medans en del hämtade sina nära och kära med skoter. En härlig norrländsk inställning tycker jag. :)

Inget är omöjligt.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: