lördag 17 oktober 2009

Thailändsk mat


Igår var vi på heldagsutbildning i Thailändsk matlagning. Under sex timmar fick vi lära oss att laga sju olika Thailändska maträtter. Innan kursens slut var man rejält mätt kan jag meddela. Det mesta blev gott och lite blev nästan oätbart. Något lärde vi oss säkert. Pad Thai är hur gott som helst...


Idag tog vi det lite lugnare eftersom min sambo fått lite magproblem. En dag vid poolen blev det då vädret var strålande. Man orkade ligga fem-tio minuter i solen och sedan var man tvungen att kyla ned sig i poolen. Jag passade på att träna lite crawl då jag ändå svalkade mig.


Vi beställde även in dessa två härligheter. Papaya och ananas-juice. Mycket god smak, särskilt på ananas-juicen. Tränat har jag också gjort den senaste veckan. Totalt fyra pass på nära timmen. Två pass löpning och två pass styrketräning. Höger häl gör fortfarande ont så jag får nog söka seriös hjälp då jag kommer tillbaka till Sverige men tillsvidare ignorerar jag det.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: