torsdag 15 oktober 2009

SPA


Idag har vi varit på spa-behandling här på hotellet i Chiang Mai. Wow säger jag bara. Södra Berget hemma i Sundsvall kommer jag nog inte att besöka igen. Pengarna går till en ny Thailands-resa istället. Vi bokade in oss på något som heter Golden Package. En helkroppsmassage på tre timmar. Tre timmar, jag skriver det igen. Det är lika långt som ett kort distanspass på cykel. Först fick vi ansiktsmassage och inoljning, sedan blev det baksida ben och rumpa. Efter det var det ryggen och axlar som fick sig en omgång. Därefter var det framsida ben och fötter, följt av framsida överkropp, axlar och armar. På slutet masserades huvudet och nacken. Som avslutning fick vi lägga oss framåt och få ryggen knäckt och sönderdunkad. Det var tre välinvesterade timmar som jag gärna gör om. Lagom smärtsamt och lagom intimt.

Vad händer då man lägger samma pengar på SPA hemma i Sverige? Man får i bästa fall tillgång till en bubbelpool där det sitter fullt med folk och skriker med varsin öl i handen. Nej tack, det står jag gärna över. Bilden ovan visar fikat vi fick efter behandlingen.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: