lördag 1 september 2007

Prylar

Att jag gillar prylar har nog de flesta redan förstått. På senare tid har det dock blivit allt svårare att övertyga mig om prylars värde, har av den anledningen köpt ganska lite sånt på sistone (förutom cykelprylar då).

När jag fyllde år fick jag lite pengar som jag skulle använda till något jag behövde. Jag tyckte själv att jag behövde en GPS så jag började kika vad marknaden hade att erbjuda. Runt 3-4000:- var man tvungen att lägga om man ville ha en GPS med europakartor. Hmm, hade hela tiden sneglat mot mobilhållet också men velade fram och tillbaka. Var det en GPS jag ville ha eller var det en multipryl med inbyggd GPS? Ja ibland är det svårt med lyxproblem...

Jag bestämde mig i alla fall för att en Nokia N95 skulle klara mina krav både när det gäller att vara telefon och GPS. I måndags fick jag den och jag är fortfarande förvånad över vad dom på Nokia lyckats med. Prylen kan ju allt och lite till. Nu när jag har haft den i fem dagar har jag nästan gått igenom alla funktioner. Idag testade jag GPS:en i bilen, navigerade utan problem hemifrån till södra berget där dagens löppass på 20 km skulle avverkas.

Igår när jag körde distanspass på cykeln låg N95:an i ryggfickan och musiken ur spelaren ljöd i öronen. Kameran provade jag också, 5 megapixel ger otroligt bra bilder för att vara en mobilkamera, se exempel nedan.


Det enda som återstår nu är att testa mediaspelaren, måste tanka ned någon bra film och lägga över på 4Gb-kortet som jag petat in i den ;).

Jo föresten, fixade ju det trådlösa nätverket i den oxå så nu kan jag använda den i mitt trådlösa nätverk hemma! Det är ju perfekt för då kan man alltid ha koll på tex. mailen utan att ha datorn igång...

Vilken grym pryl!

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köpt lite prylar? Du gör ju inget annat än köper prylar...

Anonym sa...

Hmm, det där är ju fusk. Du har ju inside-information om mina förehavanden ;).