onsdag 6 juni 2007

Nationaldagsfirande


Nationaldagen firades i cykelsadeln. Mina nya skor är som en gåva från ovan om man jämför med mina andra skor. Meningen var att vi skulle köra ett distanspass idag men som vanligt när Robban är med blev det mer lagtempo än distans. Vi körde upp till Fränsta och sedan tillbaka på andra sidan älven mot Stöde. Där stannade vi och fyllde på med lite energi. Min kropp var helt slut så jag handlade en sport-lunch och en energidryck med massa konstiga saker i men vad hjälpte det? På vägen hem, efter sisådär 123 km slog den till, ja hammaren alltså. Jag väggade totalt och fick se mig slagen för dagen. Efter några kilometer vände Per och hämtade upp mig, han är min hjälte för dagen!
Per drog mig tillbaka till Sundsvall. Då jag kom hem stod trippmätaren på 154 km och tiden i sadeln blev 4:40. En riktigt bra nationaldag måste jag säga. Opps, jag glömde visst att sätta ut flaggan imorse, bäst man gör det nu då.
Dagens hårding är Robert från klubben. Han visade vart skåpet ska stå medans jag var helt utan krafter de sistan milen hem mot Sundsvall. Vilken kille! Ryktet går om att han snart fyller 60 år men det vägrar jag tro på. Idag fick han mig att känna mig som en kärring vilket är bra, det behövs nu så jag vaknar upp och tränar ännu hårdare.
Ikväll ska det grillas kött, det ska bli trevligt!
/Kärringen

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra kämpat Rickard