lördag 24 mars 2007

Vårkänslor

Nu har våren kommit på allvar även till Sundsvall! Skönt tycker jag som är en riktig soldyrkare. Idag hakade jag på den första klubbträningen sedan jul/nyår. För mig var det här första dagen med racern utomhus denna säsong. De första tramptagen kändes lite ovana, förmodligen pga. all inomhusträning och alternativ träning som bedrivits under vinterperioden.

Fyra stycken var vi på dagens träningsrunda. Vi startade vid 09:00 och bestämde att vi skulle hålla oss efter stora vägar där det garanterat var isfritt. Turen gick tur och retur till Stöde, när jag kom hem stod distansmätaren på 93,3 kilometer. Det känns verkligen som det blev en flygande start på den här säsongen i och med dagens pass, särskilt om jag blickar tillbaka på hur det kändes på de första passen ute förra året.

Bilden nedan tog jag strax innan Stöde då jag körde längst bak.


Nu ska jag vila mig igenom resten av helgen ;)
/Rickard Mattsson

5 kommentarer:

Anonym sa...

Han verkar lite väl seg och tung...alltså, killen längst fram. Du var däremot piggo. Det var också min första racertur. Skönt att slippa dubben.
Hare gott

Unknown sa...

Ni har fan inte mycket till fantasi ni... Tur och retur till Stöde... Åh herregud... När ni hittat några roligare vägar ska jag också vara med, typ E4.an till Härnösand, eller Söderhamn...

Anonym sa...

Se till helheten, psyket skall härdas också, när man kan mosa lite lagtempo på E-14 utan att kvirra har man kommit en god bit på väg. I början på 90-talet körde jag denna sträcka minst 60 ggr. Kalla mig gärna idiot men jag lovar att jag var stark som en ardener när säsongen började.

Tom sa...

*skrattar* Det här var rolig läsning. När Robban drog på tyckte jag E14 blev kurvig så det räckte.

Anonym sa...

När man kör tillsammans tycker jag faktiskt att det spelar mindre roll vart man kör. Kör man däremot ensam är man lite mer noga med att välja "trevligare" turer, så funkar jag åtminstone.