söndag 11 februari 2007

Sista vilodagen

Nu är snart den här viloveckan över. Imorgon måndag kör jag igång mitt träningsschema igen och som vanligt är det mördarmåndag som gäller...


Idag har vi haft en helt underbar vinterdag här i Sundsvall. Jag tog tillfället i akt att vandrade lite i skogen med mina snöskor. Det är en bra träningsform under vintern då det står vila på schemat.

Den här veckan har jag gjort de sista beställningarna av prylar till nya cykeln. Det känns som jag snart gjort beställningar till varenda butik i europa. Så kan det gå om man är kräsen och vet vad man vill ha, men jag är ganska säker på att cykeln blir exakt som jag vill ha den. Nu på slutet blev det så mycket att hålla reda på så jag styrde upp det hela med ett excel-ark så jag hade lite bättre koll.


I veckan har min nya ram blivit levererad också. Som vanligt tillbringade den alldeles för mycket tid i Ånge innan den till slut hittade hem till ägaren. Ramen är så lätt att man börjar fundera om man faktiskt håller i den eller om det bara är luft...


Planen är att alla prylar nu ska levereras under de kommande tre veckorna då jag mest tränar, sover, äter och jobbar. Om allt går smärtfritt ska jag då kunna ägna min nästa vilovecka åt att bygga ihop min drömcykel.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: