söndag 17 september 2006

Formtoppad?

Nu sitter jag och nöjt tänker tillbaka på en av de bästa och mesta träningsveckorna i mitt liv hittills. Jag har precis avslutat min sista hårda träningsvecka innan Lidingöloppet. Totalt blev det strax över 24 timmars träning och varenda pass kändes otroligt lätt och rätt. I slutet på veckan fick jag nästan en känsla av att vara lite dopad, förhoppningsvis är jag inte det men ändå...

Tanken är nu att successivt minska träningsmängden under den kommande veckan och fokusera mer och mer på att vila och uppladdning. Det är under sådana förhållanden man kan erhålla en riktig formtopp. Nu ska jag göra allt jag kan för att ge min kropp de mest optimala förutsättningarna inför lördagens stora prövning i form av Lidingöloppet.

Så här såg min träningsvecka ut:

Måndag
40 km teknikpass på cykel (rundtramp och spin) i pulszon 3 & 4

Tisdag
55 km backträning på cykel i pulszon 3 & 4
7 km löpning i pulszon 2,3 & 4

Onsdag
60 min gym, styrka överkropp

Torsdag
7 km terränglöpning i pulszon 3 & 4
96 km distanspass på cykel i pulszon 3 & 4

Fredag
5 km gång i pulszon 1
59 km recoverypass på cykel i pulszon 2

Lördag
86 km intervallpass på cykel i pulszon 3 & 4

Söndag
82 km distanspass på cykel i pulszon 2
14,5 km löpning i pulszon 3
60 min gym, styrka överkropp


Kroppen är fantastisk!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: